Nowe powłoki parkingowe

02.04.2019

MC-Bauchemie unowocześnia swoje portfolio powłok parkingowych. Oprócz systemów powłokowych do powierzchni podłogowych OS 8 i OS 10, producent rozwiązań do ochrony i napraw parkingów wielopoziomowych jest teraz w stanie zaoferować również nowe powłoki OS 11a i OS 11b. Systemy zostały opracowane z myślą o większych obciążeniach, użytkowaniu na parkingach wielopoziomowych i posiadają zwiększoną zdolność do mostkowania pęknięć.
Wszędzie tam, gdzie występuje ryzyko wystąpienia pęknięć, wymagane są mostkowanie pęknięć, ruchome systemy ochrony powierzchni. Są one również niezbędne tam, gdzie istniejące pęknięcia wykazują znaczne zmiany szerokości ze względu na zmiany temperatury i obciążenia. Dzięki nowym, odpowiednio przetestowanym systemom powlekania OS 11a i OS 11b firma MC-Bauchemie oferuje projektantom, operatorom i właścicielom dalsze możliwości powlekania posadzek na parkingach wielopoziomowych ze strefami narażonymi na ryzyko pęknięć. Głównymi obszarami zastosowania są powierzchnie posadzek pośrednich na parkingach wielopoziomowych oraz powierzchnie pomostów parkingowych narażonych na działanie czynników atmosferycznych.
Dynamiczne mostkowanie pęknięć

System OS 11a jest dwuwarstwową kombinacją składającą się z powłoki podkładowej i opcjonalnej powłoki rysowej z MC-DUR 1311 VK, powłoki uszczelniającej z MC-DUR 2211 MB, warstwy ścieralnej z MC-DUR 2211 WL z nadawaniem piasku kwarcowego oraz uszczelnienia wierzchniego z MC-DUR 1311. System OS 11b jest systemem jednowarstwowym, który ma podobną strukturę, ale w którym powłoki uszczelniające i ścieralne są połączone w jedną warstwę. Udowodniono, że oba systemy kompozytowe wykazują zdolność dynamicznego mostkowania pęknięć na poziomie 0,3 mm. Są ognioodporne (klasa ogniowa Bfl -s1) i oferują odporność na poślizg R11, rosnącą do V4 z rozpraszaniem piasku kwarcowego o grubości kruszywa 0,3 - 0,8 mm.
Natomiast system dwuwarstwowy OS 11a charakteryzuje się wyższą odpornością na ścieranie w porównaniu z systemem jednowarstwowym OS 11b. Miękka warstwa pływająca zapewnia funkcję mostkowania rys, natomiast warstwa ścieralna pochłania naprężenia mechaniczne ruchu drogowego. Końcowe uszczelnienie górne zwiększa zdolność czyszczącą, lepiej wiąże rozproszony piasek kwarcowy i zapewnia pożądaną przyczepność.

 

Przegląd nowego systemu dwuwarstwowego OS 11a: 1. betonowe podłoże/płyta podłogowa, 2. Podkład gruntujący MC-DUR 1311 VK, 3. wypełniacz rys i otworów MC-DUR 1311 VK, 4. warstwa uszczelniająca z MC-DUR 2211 MB, 5. warstwa ścieralna z MC-DUR 2211 WL i 6. Uszczelnienie wierzchnie za pomocą MC-DUR 1311.
Przegląd nowego systemu dwuwarstwowego OS 11a: 1. betonowe podłoże/płyta podłogowa, 2. Podkład gruntujący MC-DUR 1311 VK, 3. wypełniacz rys i otworów MC-DUR 1311 VK, 4. warstwa uszczelniająca z MC-DUR 2211 MB, 5. warstwa ścieralna z MC-DUR 2211 WL i 6. Uszczelnienie wierzchnie za pomocą MC-DUR 1311.
© MC-Bauchemie 2020
abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123