Beton dla warszawskiego metra

Warszawa - Polska

W sierpniu 2010 roku rozpoczęły się prace budowlane na ponad sześciokilometrowej linii metra M2 w stolicy Polski, Warszawie. Została ona ostatecznie otwarta w marcu 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i łączy dzielnicę Wola na lewym brzegu Wisły z Pragą Północ na prawym brzegu. Stacja metra Dworzec Wileński została zbudowana z betonu formułowanego plastyfikatorami MC.
Dostawca gotowego betonu JD-Beton otrzymał od klienta AGP Metro Polska zamówienie na wysokowytrzymały beton do wykonania konstrukcji stacji metra o długości 400 metrów i szerokości 25 metrów, zbudowanej w systemie ścian szczelinowych. Wymagania stawiane gotowemu betonowi były surowe: musiał on wykazywać się długim czasem otwartym i dobrymi właściwościami aplikacyjnymi zarówno w gorące lata, jak i mroźne zimy.
Specjalne superplastyfikatory

W rezultacie firma JD-Beton postawiła na różne domieszki i superplastyfikatory z rodzin produktów MC-TechniFlow, Muraplast i Centrament, które zostały opracowane specjalnie z myślą o spełnieniu wymagań przemysłu betonu towarowego. Charakteryzują się one wytrzymałością w zastosowaniu z innymi surowcami betonowymi i zapewniają intensywną dyspersję masy cementowej wraz z wysoką płynnością betonu. Dzięki temu powstaje jednorodny, łatwy w montażu beton o długotrwałej sypkości. Beton został zastosowany do wszystkich elementów składowych stacji, czyli do ścianek szczelinowych, fundamentów, stropów i kolumn nośnych. W projekcie użyto również akceleratora hartowania Centrament Rapid 610.

Stacja metra Dworzec Wileński została zbudowana z betonu formułowanego przy użyciu plastyfikatorów MC.
Stacja metra Dworzec Wileński została zbudowana z betonu formułowanego przy użyciu plastyfikatorów MC.
© MC-Bauchemie 2016
abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123