Bezpieczeństwo ruchu drogowego poprawione dzięki Whisper-Grip®

Kuala Lumpur - Malezja

Whisper-Grip® został użyty po raz pierwszy w Malezji w 2007 roku. Od tego czasu zyskała ona dobrą reputację jako bardzo skuteczny system poprawy bezpieczeństwa czarnych punktów na ślizgach autostradowych. Od momentu pierwszego zastosowania, 26 skrzyżowań autostrad o powierzchni około 120 000 m² zostało pokrytych powłoką MC. W wyniku tego liczba wypadków została zredukowana o 50%. Whisper-Grip® w Malezji - prawdziwa historia sukcesu.
Projekt Lebuhraya Usahasama Berhad (PLUS), największy koncesjonariusz dróg ekspresowych (płatny operator autostrad) w Malezji i jeden z największych w Azji Południowo-Wschodniej, utrzymuje łączną długość około 1000 km autostrady w Malezji i stosuje Whisper-Grip® od 2007 roku. Jego celem jest poprawa wartości oporu poślizgowego (SRT) istniejących nawierzchni asfaltowych walcowanych na gorąco (HRA) w strefach zagrożonych wypadkami, a w szczególności zmniejszenie ryzyka aquaplaningu w okresie monsunowym. Do szczególnych "czarnych plam" należą zjazdy autostradowe (rampy ekspresowe) z ciasnymi zakrętami - a zwłaszcza te o nachylonym profilu - ponieważ niebezpieczeństwo wypadków znacznie się tu zwiększa w warunkach wilgotnych.

Zastosowanie Whisper-Grip® w Malezji. Również w Europie operatorzy autostrad decydują się na stosowanie tego opatrunku powierzchniowego firmy MC.
Zastosowanie Whisper-Grip® w Malezji. Również w Europie operatorzy autostrad decydują się na stosowanie tego opatrunku powierzchniowego firmy MC.
© MC-Bauchemie 2016


Większa przyczepność, mniejszy hałas

Whisper-Grip® okazał się być idealnym rozwiązaniem dla takich zastosowań. Specjalna obróbka powierzchni z MC składa się z dwuskładnikowej żywicy reakcyjnej przeplatanej drobnym, wysoce odpornym na polerowanie kruszywem sześciennym. Może być ona stosowana zarówno na nawierzchniach asfaltowych, jak i betonowych, zapewniając w obu przypadkach optymalną mieszankę mikro- i makrochropowatości o wyjątkowo wysokich wartościach przyczepności. Dzięki temu nie tylko zmniejsza się niebezpieczeństwo aquaplaningu, ale również znacznie redukuje się hałas powodowany przez opony. Dzięki temu Whisper-Grip® nadaje się również do projektów związanych z redukcją hałasu.
Więcej bezpieczeństwa - mniej wypadków drogowych

Pierwszy projekt został zrealizowany w 2007 r. na skrzyżowaniu USJ stanowiącym część połączenia centralnego North South Expressway (E6). Przebiega ono przez stolicę, Kuala Lumpur, i jako takie jest najważniejszą autostradą w Malezji. Dzięki Whisper-Grip® o łącznej powierzchni ok. 3.200 m² udało się prawie podwoić wskaźnik przyczepności z 39,5 do 70 SRT. Te i podobnie imponujące wartości przyczyniły się do tego, że koncesjonariusz drogi ekspresowej zmodernizował dotychczas 26 skrzyżowań dróg ekspresowych E6, E1 i E2 za pomocą Whisper-Grip®, co stanowi łącznie ok. 120.000 m2 nawierzchni.
Na wielu takich rampach zmierzono faktycznie wartości chwytności ponad 80 SRT! Ponadto Whisper-Grip® jest praktycznie bezobsługowy i skutecznie przylega do nawierzchni przez cały okres eksploatacji podłoża asfaltowego, który wynosi od pięciu do siedmiu lat. Wszystko to ma pozytywne skutki dla użytkowników autostrad. Badania wykazują, że liczba wypadków od czasu wprowadzenia systemu Whisper-Grip® zmniejszyła się o połowę. 

  • Imię

    Bezpieczeństwo ruchu drogowego poprawione dzięki Whisper-Grip®

  • Kraj

    Kuala Lumpur - Malezja, 2020

  • Kategorie

    Ochrona powierzchni

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123