Naprawa mostu w trudnych warunkach

Merzig - Niemcy

Miesiące zimowe stanowią wyzwanie dla obiektów rehabilitacyjnych, szczególnie jeśli chodzi o budowę dróg. Wszelkie ograniczenia w przepływie ruchu muszą być możliwie jak najkrótsze, jednak jakość i trwałość to podstawowe wymagania, które muszą być spełnione pomimo niesprzyjających warunków pogodowych. Naprawa i renowacja mostu autostradowego w pobliżu Merzig-Wellingen w niemieckim regionie Saary, zaplanowana przez Landesbetrieb für Straßenbau (państwowe przedsiębiorstwo budowy dróg) na luty i marzec 2018 roku, nie była wyjątkiem. Temperatury od 2 do 3° C, niezmiennie poniżej punktu rosy, wysoka wilgotność powietrza w dolinie Saary oraz zastosowanie materiałów na podłożu o dużej wilgotności, sprawiły, że warunki do wykonania prac były dalekie od idealnych.
Proste i bezpieczne uszczelnienie kapturków i paneli pokładowych

Prace remontowe mostu obejmowały odnowienie hydroizolacji pod kołpakami i wzdłuż pokładu na powierzchni około 1100 m². W celu umożliwienia prostej, bezpiecznej i czasochłonnej aplikacji na placu budowy bez konieczności stosowania dodatkowych utwardzaczy lub akceleratorów, należało zastosować system przetestowany zgodnie z niemiecką normą ZTV ING Part 7 Section 1. System miał również ułatwić późniejsze zgrzewanie z palnikiem blachy bitumicznej bez konieczności stosowania długich czasów powlekania.
Biorąc pod uwagę te ograniczenia, firma Köhler Sonderbau GmbH & Co. KG z siedzibą w Trewirze (Niemcy) zdecydowała się na nową, odporną na wysokie temperatury, specjalną żywicę poliuretanową MC-DUR LF 680 jako uszczelniacz podkładowy. Jest ona dopuszczona do gruntowania, uszczelniania i wypełniania rys pod nawierzchniami asfaltowymi na betonie płyt jezdni i pomostów parkingowych zgodnie z niemiecką normą TL/TP-BEL-EP; ponadto utwardza się szybko, w dużej mierze niezależnie od wpływu wilgoci i temperatury. Ta dwuskładnikowa, czerwono-przezroczysta specjalna żywica umożliwia przeprowadzenie kompletnej kampanii hydroizolacyjnej w ciągu jednego dnia.

Ze względu na temperaturę od 2 do 3°C i wysoką wilgotność podczas prac naprawczych, do wymiany membrany hydroizolacyjnej mostu zastosowano nową specjalną żywicę poliuretanową MC-DUR LF 680.
Ze względu na temperaturę od 2 do 3°C i wysoką wilgotność podczas prac naprawczych, do wymiany membrany hydroizolacyjnej mostu zastosowano nową specjalną żywicę poliuretanową MC-DUR LF 680.
© MC-Bauchemie 2020


Nowa inwestycja o wyjątkowych właściwościach

Po przygotowaniu podłoża przez śrutowanie, czapki zostały zagruntowane za pomocą MC-DUR LF 680, a następnie uszczelnione w kolejnej operacji z użyciem tego samego materiału. Ponieważ czas oczekiwania na powłokę wynosi tylko dwie i pół godziny nawet w temperaturze 2° C, membrany hydroizolacyjne można było nakładać bardzo szybko. Kolejną zaletą MC-DUR LF 680 jest fakt, że można ją stosować z prawie wszystkimi znanymi papami bitumicznymi. Patrick Eilens, starszy menedżer firmy Köhler Sonderbau GmbH & Co. KG, powiedział: "Poza bardzo dobrymi właściwościami szczególne wrażenie zrobiła na nas łatwa obsługa papy MC-DUR LF 680".
Podobnie jak konwencjonalna żywica epoksydowa, może być stosowana bez dodatku katalizatorów lub innych środków pomocniczych i oferuje oczywiste zalety w porównaniu z produktami trzykomponentowymi podczas mieszania - nawet w niekorzystnych warunkach atmosferycznych. Ponieważ pogoda wróciła do normy, żywica epoksydowa MBC-VT 116 firmy MC została użyta do dalszych prac uszczelniających na powierzchni pomostu o powierzchni około 4000 m². Dzięki tej kombinacji firma Köhler Sonderbau była w stanie dotrzymać napiętego harmonogramu budowy mimo niesprzyjających warunków i zakończyć prace renowacyjne na czas, ku zadowoleniu wszystkich zainteresowanych.

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123