Specjalny system powłok dla Special Air Mission Wing w Niemczech

Kolonia - Niemcy

Założone w 1957 r. Specjalne Skrzydło Misji Lotniczych Federalnego Ministerstwa Obrony (FMD) stacjonuje nie tylko w Berlinie, ale również na lotnisku Kolonia-Wahn. Dysponuje ok. 1.100 sztabami wojskowymi i 16 różnej wielkości samolotami, z którymi wykonuje m.in. zadania związane z transportem lotniczym, a także obsługuje loty tranzytowe kanclerz Angeli Merkel.
Odporny, antypoślizgowy, odporny na zabrudzenia
Duże zużycie podłogi w hangarach 3 i 5 spowodowało konieczność szeroko zakrojonej rehabilitacji. Klient w postaci FMD reprezentowany przez jednostkę budowlaną i zarządzania nieruchomościami Bau- und Liegenschaftsbetrieb NRW (oddział w Kolonii) oraz architekci odpowiedzialni za prace projektowe Sommer & Bartz (Kolonia) określili wysokoodporną, antypoślizgową posadzkę przemysłową, łatwą do czyszczenia, odporną na promieniowanie UV i o wysokiej jakości wyglądu. Już na etapie planowania firma MC skontaktowała się z klientem i architektami i złożyła propozycję naprawy posadzki przy użyciu systemu posadzek przemysłowych MC. W 2014 r. firma MC została poproszona o przygotowanie obszaru testowego, za pomocą którego można będzie ocenić właściwości techniczne systemu w okresie próbnym. Na początku 2015 r. powierzchnie, o których mowa, zostały skontrolowane i otrzymały pozytywną ocenę, co otworzyło drogę do określenia systemu na potrzeby projektu renowacji. Montaż podłogi w Hangarze 3, dla którego specjalistyczna firma aplikacyjna Dr. Gustav Schädla GmbH & Co. KG z Hanoweru, rozpoczęło się we wrześniu 2015 roku.

Nowy system powłok przemysłowych jest bardzo odporny na zużycie, uderzenia i zarysowania, jest łatwy w czyszczeniu i wygląda bardzo atrakcyjnie.
Nowy system powłok przemysłowych jest bardzo odporny na zużycie, uderzenia i zarysowania, jest łatwy w czyszczeniu i wygląda bardzo atrakcyjnie.
© MC-Bauchemie 2016


Imponujące wyniki systemowe
Stara powierzchnia podłogi hangaru została wyfrezowana, a odsłonięty beton został następnie poddany śrutowaniu. Nałożono warstwę gruntującą o głębokim działaniu, a następnie zagruntowano ją za pomocą MC-DUR 1200 VK. Ta mało lepka żywica epoksydowa została specjalnie opracowana do stosowania w środowiskach przemysłowych. Następnie nałożono warstwy wypełniające z żywicy epoksydowej i suszonego w piecu piasku kwarcowego, aby zapewnić równomierność i odporność mechaniczną. Jako górną warstwę uszczelniającą wybrano MC-Floor TopSpeed, wysokowydajną powłokę pigmentową MC nakładaną wałkiem, która oprócz szybkiego układania oferuje również wyjątkowo wysoką odporność na ścieranie, doskonałą na uderzenia i zarysowania, a także naprawdę atrakcyjny wygląd. Została ona również zastosowana w systemie znakowania i trasowania. W związku z tym, że klient i architekci planujący byli w pełni zadowoleni z tej pierwszej części projektu oraz z zaangażowanego wsparcia udzielonego przez MC w trakcie prac, system MC został wówczas również przeznaczony do naprawy posadzki hangaru 5, którego renowacja trwa od maja 2016 roku.
W ten sposób produkty MC pomagają zapewnić, że nawet samoloty typu Airbus A 340 o masie własnej 180 ton pozostawią przez wiele lat nietknięte podłogi przemysłowe.

 

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123