Wyzwania i Rozwiązania

Przy budowie parkingu wielopoziomowego lub podziemnego a także przy jego naprawie dąży się do ochrony konstrukcji żelbetowej przed działaniem wody a w szczególności wody zawierającej chlorki. Dążymy do uszczelnienia wszystkich szczelin, przerw, pęknięć a także samej powierzchni betonu. W przypadku wszelkich prac renowacyjnych klient oczekuje nie tylko trwałych i solidnych rozwiązań, ale także minimalnych przestojów, tak aby przerwa w pracy parkingu była skrócona do minimum. Różnorodność zadań technicznych i projektowych pokazuje, że parkingi wielopoziomowe i garaże podziemne wymagają często indywidualnego oraz szczegółowego planowania, a także odpowiedniej wiedzy specjalistycznej.  Właśnie tego możesz oczekiwać od naszych doradców technicznych.

 

ZASTOSOWANIE TECHNOLOGII WTRYSKOWEJ DO USZCZELNIANIA POŁĄCZEŃ SUFITOWYCH

Trwałe i elastyczne uszczelnienie na łączeniach

Jeśli nie można uzyskać dostępu do zewnętrznej powierzchni elementu lub konieczne jest uszczelnienie szczelin między elementami budynku, takimi jak sufity, MC oferuje niezawodne i trwałe rozwiązanie w postaci żywicy hydrostrukturalnej MC-Injekt GL-95 TX. Miękka, elastyczna mieszanka na bazie akrylanu gwarantuje trwałość, kompatybilność z wodą gruntową i odporność na cykle zamarzania i odmarzania wody, dzięki czemu idealnie nadaje się do parkingów podziemnych i wielopoziomowych.

USZCZELNIANIE PŁYT PODŁOGOWYCH

Ochrona przed negatywnym ciśnieniem wody

Oto niektóre z wyzwań napotkanych podczas wykonywania fundamentów. MC oferuje szeroką gamą produktów przeznaczonych do ochrony wodą od domieszek, takich jak linia wielofunkcyjnych plastyfikatorów i superplastyfikatorów Muraplast, opóźniaczy Centrament Retard, inhibitorów uwadniania Murasit oraz szeroką gamę środków utwardzających linii Emcoril.

WZMOCNIENIE STRUKTURALNE BETONOWYMI SYSTEMAMI

Naprawa elementów żelbetowych i przywracanie ich nośności

Wielopoziomowe parkingi są często narażone na silne działanie chlorków zwłaszcza w miesiącach zimowych. Przez lata beton może być tak bardzo uszkodzony, że wymaga wymiany nawet razem ze zbrojeniem. W celu przywrócenia nośności słupów i kolumn konieczne jest zastosowanie systemu wymiany betonu. Nafufill KM 250 spełnia wszystkie wymagania techniczne dotyczące ochrony przed korozją, klejenia i ochrony przeciwpożarowej prętów zbrojeniowych w konstrukcjach betonowych. Betonowa zaprawa z oceną R4 jest ognioodporna i może być stosowana na elementach wewnętrznych i zewnętrznych, do ponownego profilowania zarysowanych i odpryskanych konturów, a także do zwiększenia pokrycia betonowego. Jest również zatwierdzona jako zaprawa do osadzania anod w katodowych systemach ochrony przed korozją.

WZMOCNIENIE STRUKTURALNE Z SYSTEMAMI CFRP

Odzyskaj nośność elementów żelbetowych

Komponenty w parkingach lub garażach wielopoziomowych o niewystarczającym, skorodowanym lub uszkodzonym zbrojeniu można niewielkim wysiłkiem zmodernizować za pomocą tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym (CFRP). Wytrzymałość na zginanie zwiększa się dzięki zastosowaniu lamelek CFRP formowanych szczelinowo lub powierzchniowo, podczas gdy kolumny lub filary z betonu niskiej jakości mogą być całkowicie pokryte arkuszami CF w celu zwiększenia ich wytrzymałości wieloosiowej prawie dwukrotnie w stosunku do oryginalnej wartości.

KOMPLEKSOWA OCHRONA POWIERZCHNI BETONOWYCH

Ochrona powierzchni w połączeniu z kolorowymi wykończeniem i zabezpieczeniem antygrafiti

MC-Color to nie tylko idealny system trwałej ochrony powierzchni, ale także możliwość zastosowania kolorystyki ułatwiającej korzystanie z parkingów i garaży podziemnych użytkownikom. Oprócz doskonałych właściwości ochrony betonu, szeroka gama pigmentów systemu ułatwia tworzenie indywidualnych wzorów ścian. System ten jest otwarty na dyfuzję pary wodnej, hamuje nasycanie dwutlenkiem węgla i chroni beton przed zamarzaniem i atakiem soli odladzającej. Jednym z produktów jest MC-Color Flair, który posiada doskonałą stabilność koloru, wyjątkowo niskie powinowactwo do zanieczyszczeń i jest łatwy do czyszczenia. Nawet zanieczyszczenie graffiti można szybko i skutecznie usunąć za pomocą systemu MC-Cleaner G.  

DŁUGOTRWAŁA OCHRONA ZEWNĘTRZNYCH NAWIERZCHNI BETONOWYCH

Powłoka o wysokiej odporności na zużycie

W celu ochrony zewnętrznych parkingowych nawierzchni betonowych wytyczne i normy zalecają stosowanie systemu OS 11. Z definicji system ten przeznaczony jest do ochrony nawierzchni obciążonych ruchem pojazdów, narażonych na powstawanie zarysowań pracujących dynamicznie co rozwartości co najmniej 0,3 mm. Doświadczenie w eksploatacji tego typu nawierzchni pokazują jednak, że stosunkowo wcześnie pojawiają się pierwsze oznaki zużycia powłoki polegające na pajęczynowatym spękaniu antypoślizgowej warstwy ścieralnej. Uszkodzenia tego typu szczególnie widoczne są w miejscach intensywnie obciążonych ruchem takich jak rampy, ślimaki, zakręty (siły ścinające. Sztywny system OS 8 wykorzystujący żywicę MC-DUR 1252 okazuje się o wiele trwalszy, a można go stosować go prawie we wszystkich strefach parkingu. Wysoka odporność tego systemu na zużycie została potwierdzona nie tylko w testach wytrzymałościowych, ale również sprawdziła się w praktyce. Szczelność nawierzchni MC-DUR 1252 zapewnia trwałą ochronę konstrukcji żelbetowej przed działaniem chlorków.

 

SKUTECZNA I SZYBKA RENOWACJA NAWIERZCHNI PARKIGOWYCH BEZ WZGLĘDU NA WARUNKI

Naprawa nawierzchni parkingowych w temperaturze od +2°C - użytkowanie po 2 dniach

System MC-Floor TopSpeed to najlepszy wybór, jeśli chodzi o szybką naprawę posadzek parkingów wielopoziomowych oraz minimalizację czasu przestoju. Produkt pozwala na naprawę powierzchni w ciągu kilku godzin i tym samym przywrócenie obiektu do pełnej użyteczności po maksymalnie 48 godzinach. Wielofunkcyjny system specjalistycznych żywic można nakladać w temperaturach od +2°C do +35°C, nawet w warunkach podwyższonej wilgotności podłoża i powietrza. Powłoka podlega bardzo szybkiemu utwardzeniu oraz bardzo odporna na ścierania, zarysowania, promieniowanie UV oraz inne warunki atmosferyczne.

PRZEJEZDNE DYLATACJE POSADZKOWE -TRWAŁE I CICHE ROZWIĄZANIE

Profile dylatacyjne z tworzywa sztucznego i konglomeratu, brak wibracji, udarów i hałasu

Jazda po nierównych szczelinach dylatacyjnych występujących na parkingach, w garażach podziemnych budynków mieszkalnych czy halach przemysłowych oznacza ciągły hałas oraz wibracje, które nieuchronnie prowadzą do uszkodzenia podłoża betonowego. Profil dylatacyjny MC-Floor Connect można szybko zamontować i w pełni zintegrować z podłożem betonowym, tworząc jednolitą, równą nawierzchnię. Ruch po nim nie powoduje wibracji, obciążeń udarowych i wibracji, eliminując w ten sposób uciążliwy hałas i zmniejszając ryzyko uszkodzenia posadzki.

abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123 abs 123